Fashion Forward

Ett steg i taget

Publicerad 2016-12-15 10:23:00 i Goda nyheter, Mini fashion,

 
Ett stort ställningstagande som regeringen tagit är att sänka momsen på flera reperationer från 25% till 12% som börjar gälla 1a januari 2017. Det låter ganska  torrt och tråkigt men i praktiken gör det att möjligheten att laga lädervaror, kläder, textilier och skor kommer verkligen öka. Dels blir det lättare för exempelvis hantverkare så som skomakare att faktiskt överleva och på lång sikt blir det förhoppningsvis lite billigare att laga. Idag har vi tyvärr en situation där det ibland kostar mer att laga ens favoritskor än att gå och köpa ett nytt par skor - not so good - taskigt mot miljön men vi vet alla att det är plånboken som styr. 

Jag vet att det här har fått en hel del kritik på grund av minskade skatteinkomster men jag tror verkligen att det är en vettig satsning för miljö, jobbmöjligheter och för att jag ska kunna springa runt i mina favvoskor i flera år till ;) Måste faktiskt klacka om dem asap hehe!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Här kan du läsa om - Varför du bör bry dig om var dina kläder kommer ifrån. Vilka material som är bäst. Feta second hand tips. Framsteg inom mode för en bättre värld. Alternativ till köpa nytt. Och mucho mer - enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela