Fashion Forward

Självkännedom

Publicerad 2017-01-05 09:21:00 i Fashion, Fun facts,

 
Hur mycket tror du att spenderar du på kläder/skor varje månad? Bara ungefär, i genomsnitt? 
Som föräldraledig och student så är min budget, låt oss säga, något begränsad. Därför har jag en lång lista med vilka saker jag vill köpa, var de finns och cirkapris. Varje månad så längtar jag till lönen och min nästa månadskvot för shopping - den försvinner väldigt fort och kvar står jag med ett shoppingberoende som aldrig blir riktigt mättat. Dock vet jag att hur många fina kassar jag än plockar hem - kommer inte suget försvinna så jag mår faktiskt bättre när jag känner att jag verkligen planerat och köper det jag precis vill ha, för precis den summan jag "får" lägga.
 
Iof kan det hända att jag ibland tummar på kvoten, det kan nog bli en eller två extra hundralappar som smiter dit med argumentet att jag struntar i att köpa en tidning, inga fler chokladkakor eller jag ska cykla istället för att ta bussen, så att jag under månaden spar ihop det. Helt ärligt vet jag inte om jag någonsin faktiskt tar ordentligt från någon annan "kvot" för att spara igen....
 
Men jag har en känsla av att jag inte är ensam? För vad vi tror att vi lägger på kläder/skor stämmer oftast inte överens med vad vi faktiskt gör. 2015 uppgav svensken att man la i snitt 706 kronor i månaden men om man tittar på försäljningsstatestik så måste det vara närmare 934 kr per person/månad!
 
 
Vill du veta mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Här kan du läsa om - Varför du bör bry dig om var dina kläder kommer ifrån. Vilka material som är bäst. Feta second hand tips. Framsteg inom mode för en bättre värld. Alternativ till köpa nytt. Och mucho mer - enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela